DAG 5: 27-02 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Fleur Natrop - WaarBenJij.nu DAG 5: 27-02 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Fleur Natrop - WaarBenJij.nu

DAG 5: 27-02

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

09 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Cape Point

7 uur wekker, kwart voor 8 wegrijden, uitslapen!!!
we reden weer langs de grootste township van Kaapstad. die is 30 km lang. ook echt hele arme huisjes.
richting Kaap de goeie hoop kom je langs een struisvogelfarm. daarna het park in. in het park zagen we veel bavianen en struisvogels. bij kaap de goeie hoop eruit en foto's maken!! best raar om daar dan weer te staan. want ik kwam daar 3 jaar geleden met een gedachte van 'hier kom ik nooit meer'. vanaf daar wandelen naar Cape Point. Erg warm en vermoeiend! maar erg mooie route, tussen de bergen/rotsen en dan zie je ook nog een heel mooi wit strand, wie wordt er dan niet verliefd? voordat we cape point opgingen nog een ijsje gehaald voor 15 rand (dus €1). daarna helemaal naar boven lopen. maar onderweg kwamen we hele knappe gespierde jongens tegen, dus wij erachter aan. bovenop cape point het voor me kaar gekregen om met ze op de foto te gaan!! hahah. dus niet heel veel gezien daar boven. het uiticht was heel mooi hahah. toen dezelfde weg weer terug. deze keer ging het een stuk sneller. dassies gezien. nog naar een marktje naast het park.
daarna Simon's town, pinguins! alleen niet heel veel gezien. daarna met zn alle uiteten. lekker chickenburger op. Na het eten begon een bediende tegen Laura en mij te praten dat wij moesten buikdansen.. dus laura en ik laten onze moves zien. daarna weer terug via Simon's town, erg rijk stadje.
in het donker reden we langs die grote township, dan lijkt het net een concentratiekamp. want er staan dan van die hele grote lampen op.
er was ook een hele mooie sterrenhemel.