Introoo! - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Fleur Natrop - WaarBenJij.nu Introoo! - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Fleur Natrop - WaarBenJij.nu

Introoo!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

14 Augustus 2013 | Nederland, Bemmel

Hallo allemaal,

Ik ben Fleur en ik ben 16 jaar oud! Ik zit in de 5e van het vwo! En ik ben een van de gelukkige die naar Zuid-Afrika gaat met school! Hoe stoer?! We zijn met een groep van 21 leerlingen en dan gaan er nog 4 begeleiders mee. We gaan 2 weekjes, van 21 februari tot 8 maart. En er komen daarvoor ook nog Zuid-Afrikaantjes naar ons toe! Hier kunnen jullie alles over mijn avonturen lezen.

Maar nu even wat over het land, Zuid-Afrika is het aller onderste puntje van Afrika. Maar dat weten jullie vast wel! Het heeft een oppervlakte van 1.219.912 km². Nederland past er wel zo'n dertig keer in! Er wonen ongeveer 50,6 miljoen mensen! Het klimaat daar is het omgekeerde van hier, het is daar zomer als het hier winter is! Dus als wij gaan is het daar lekker warm, en hier in Nederland is het koud! De munteenheid is de Zuid-Afrikaanse Rand (ZAR), 1 ZAR is 8 cent waard. Dus wij zijn rijk! Ze spreken daar vooral Engels maar er zijn nog wel mensen die Zuid-Afrikaans spreken. Ik weet één leuk woordje in het Zuid-Afrikaans, een giraffe is een Kameelperd.

Wij gaan naar Genadedal dat is een plaatsje in de provincie West-kaap van Zuid-Afrika. Het hoort bij de gemeente Theewaterskloof. Genadedal was de eerste missiepost van Zuid-Afrika. Het heeft ongeveer 4661 inwoners. Het ligt niet zo ver van Kaapstad af. Dat is de hoofdstad van de provincie West-Kaap.

Wel weer genoeg geleerd voor vandaag!

byeee

P.S. nog maar 191 dagen wachten..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bemmel

Zuid-Afrika

Volg hier mijn Zuid-Afrika reis!

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

DAG 6: 28-02

09 Maart 2014

DAG 5: 27-02

06 Maart 2014

26-02 DAG 4

06 Maart 2014

25-02 DAG 3

04 Maart 2014

24-02 DAG2
Fleur

Welkom allemaal! Volg hier mijn reisverslag van Zuid-Afrika!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 3044

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: